سرپرست حجاج ایرانی: حج «بهترین» و «تاثیرگذارترین» فرصت برای انتقال پیام قرآن است / مسئولیت خادمان فرهنگی ایجاد تحول قرآنی در زائران است

20:05 - 24 ارديبهشت 1402
کد خبر: ۴۷۱۲۶۵۹
سرپرست حجاج ایرانی: حج «بهترین» و «تاثیرگذارترین» فرصت برای انتقال پیام قرآن است / مسئولیت خادمان فرهنگی ایجاد تحول قرآنی در زائران است
سرپرست حجاج ایرانی بر لزوم استفاده از فرصت حج برای انتقال پیام قرآن تاکید کرد و موسم حج را بهترین زمان برای ایجاد تحول قرآنی در زائران دانست. 

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت که عصر امروز در جمع زائران فرهیخته، زباندان و نیرو‌های ستادی اعزامی از معاونت امور بین الملل بعثه مقام معظم رهبری به حج سخن می‌گفت، افزود: بهترین و تاثیرگذارترین فرصت و زمان و مکان برای انتقال پیام قرآن به زائران موسم حج است.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت به اهمیت سفر حج اشاره کرد و مسئولیت نیرو‌ها و خادمان فرهنگی را دعوت زائران به سوی خدا و ایجاد تحول قرآنی در زائران دانست.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: اگر کار برای خدا باشد و برای بیان صفات او از خودش کمک بخواهید، قطعا کلامی را بر زبان جاری خواهید کرد که بر دل زائران و حجاج خواهد نشست و خدا هم راضی خواهد بود.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر این که باید قدر «منعم» و «نعمت» را در این سفر بدانید، خاطرنشان کرد: نعمتی که خدا به شما هدیه کرده است، برای بسیاری از افراد دست یافتنی نیست و نمی‌توانند به این سفر معنوی مشرف شوند لذا با عمل و کلام صالح تاثیرگذاری لازم را بر زائران داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اهمیت سخن گفتن به زبان قرآن با مخاطب گفت: در احادیث و سخنان پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) آمده است عشق به خدا در دل بندگان با زبان قرآن و کلام خدا نقش مطلوب می‌گیرد.

سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: برخی کلام‌ها بزرگراه و شریان حیاتی نفوذ در ذهن مخاطب است، باید با آگاهی کامل از بهترین کلمات و پیام‌ها استفاده و برای رسیدن به این هدف مهم قبل از سفر آمادگی‌های لازم را کسب کرد.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با تاکید بر استفاده از سخن و روش نیکو برای دعوت زائران به سوی خدا گفت: وقتی می‌خواهیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم باید خودمان آمر باشیم. آموزش‌های لازم برای استفاده از تاکتیک‌های مختلف را دیده باشیم و بیشترین استفاده را از این فرصت ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به محور‌های شعار حج امسال خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که در این سفر تحول قرآنی و ارتباط انسان با قرآن مورد تاکید بیشتری قرار بگیرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که زائران فرهیخته، مبلغان و نیرو‌های ستادی در این سفر بتوانند مسئولیت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

گفتنی است، در ابتدای همایش عمومی زائران فرهیخته، مبلغان و نیرو‌های ستادی اعزامی به حج از معاونت بین الملل بعثه که بعدازظهر امروز یکشنبه (۲۴ اردیبهشت) در سالن وحدت بعثه مقام معظم رهبری در تهران برگزارشد، حجت الاسلام والمسلمین منصور میراحمدی معاون امور بین الملل رویکرد‌ها و اولویت‌های نیرو‌های ستادی را در دو بخش محتوایی و اجرایی تشریح کرد و درباره وظایف نیرو‌های اعزامی توضیحاتی داد.

 


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *